luni, 5 noiembrie 2012

Despre mediere si mediul de afaceri

          Persoanele fizice si juridice care au intentia sa se adreseze instantelor  într-un litigiu comercial sau de alta natura sunt obligate, de la 1 octombrie, sa participe la sedinte de informare privind medierea conflictului, în urma intrarii în vigoare a unui nou set din modificari aduse Legii 192/2006 privind medierea.
          Litigiile aflate deja pe rolul instantelor intra si ele sub incidenta noilor reglementari a legii medierii.
          Din 09 ianuarie 2013 legea  nu te mai poti prezenta în fata instantei fara dovada ca ai încercat procedura medierii.
          Purtatorul de cuvânt al Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) Monica Prejmereanu identifica avantajele pentru zona de business: litigiile legate de plati, de datorii, de credite, de reeasalonari pot fi rezolvate mai rapid pe calea medierii pentru ca medierea presupune o mai mare cele­ritate (rapiditate) decât un proces pe rolul instantelor. Si mai exista un avantaj major, arata ea: “Procedura medierii nu este publica. Nu esti pus la avizier, nu afla toata lumea despre tine ca ai o problema, daca o ai. Astfel, imaginea ta de om de business este protejata”.
          La acelasi lucru se refera si deputatul Alina Gorghiu, unul dintre autorii amen­damentelor aduse legii medierii (de­venita Legea 115/2012) si unul dintre initiatorii legii: “Prin modificarile aduse de Legea 115/2012, mediul de afaceri se va fami­liariza cu medierea, ca alternativa viabila la instantele de judecata. Cele mai im­por­tante avantaje ale medierii pentru mediul de afaceri sunt confidentialitatea, men­tinerea relatiilor de afaceri dintre par­teneri, costuri reduse si timpul redus de solutionare a conflictelor de afaceri. Mediul de afaceri va beneficia de asemenea indirect de avantajele aduse de noua lege, deoarece Legea 115/2012 obliga Consiliul de mediere sa adopte un statut al profesiei de mediator, ducând astfel la profesionalizarea corpului mediatorilor.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu